Projektorienteret forløb
Kursusindhold
De studerende kan vælge at tage projektorienteret forløb i hele eller en del af femte semester. Det projektorienterede forløb skal være fagligt relevant for bacheloruddannelsen i antropologi (fx kan det uddybe og give praktisk erfaring med centrale temaer/problemstillinger i uddannelsen; give faglig og praktisk erfaring inden for relevante arbejdsområder; bidrage med erfaringer og viden inden for et område, som ønskes uddybet i bachelorprojektet) Det projektorienterede forløb kan finde sted i en offentlig eller privat virksomhed, organisation eller institution, hvor der udføres akademisk arbejde og er ansat akademisk arbejdskraft, som kan yde faglig relevant supervision. Et projektorienteret forløb skal forhåndsgodkendes af koordinatoren for projektkoordinerede forløb. Forhåndsgodkendelsen skal sikre, at det projektorienterede forløb fremstår så gennemtænkt som muligt, og at det er indgået en kontrakt om forløbet (se under kontrakt).
Internship
I rapporten skal den studerende vise, at han/hun kan:
Viden:
- redegøre for og fagligt vurdere antropologistudiets relevans for praktikopholdet, herunder beskrive, hvorledes antropologiske og alment-akademiske kompetencer er blevet anvendt
- beskrive hvordan antropologer arbejder konkret med opgaver i relation til det samfundsvidenskabelige/akademiske arbejdsmarked
Færdigheder:
- kunne give en beskrivelse og faglig vurdering af det projektorienterede forløb
- kunne inddrage relevant antropologisk litteratur i fremstillingen
Kompetencer:
- kunne reflektere analytisk over værtsorganisationens arbejde og det problemfelt, den arbejder inden for
- kunne overveje og evt. videre perspektivere/afsøge muligheder for antropolog-fagligt arbejde på feltet
- kunne diskutere det projektorienterede forløbs faglige relevans
og det faglige udbytte herunder:
- diskutere hvorvidt og hvorledes egne antropologiske og almen-akademiske kompetencer er blevet anvendt og udbygget
- reflektere over styrker og begrænsninger ved antropologiske perspektiver i forhold til arbejdsområdet
Der vil være obligatorisk undervisning, typisk 2-3 mødegange i løbet af semestret. På møderne er der fokus på bl.a. forventningsafstemning, erfaringsudveksling samt kompetencebevidsthed. Undervisningsform er primært fælles diskussioner samt øvelser.
Koordinator udleverer litteratur inden og/eller i forbindelse med undervisningsgangene på CSS.
Opholdet skal forhåndsgodkendes af koordinator for projektorienterede forløb. Forhåndsgodkendelsen, som er den underskrevne kontrakt, skal sikre, at opholdet fremstår så gennemtænkt som muligt, og at der er indgået en kontrakt med stedet, hvor det projektorienterede forløb afvikles. Kontrakten er en skriftligt bindende aftale mellem koordinatoren, den studerende og stedet, hvori rettigheder og pligter under opholdet præciseres. En kontraktskabelon på dansk eller engelsk findes på intranettet (kræver login): https://kunet.ku.dk/studie/antropologi-ba/Sider/Emne.aspx?topic=Tilmelding&topicId=50f912f7-4926-44a1-8416-dc63f53105bb#50f912f7-4926-44a1-8416-dc63f53105bb. I kontrakten står de forskellige punkter, der skal dækkes.
Arbejdsbelastning skemaet nederst gælder ved Eksamen III.
Opholdet skal forhåndsgodkendes af koordinatoren for projektorienterede forløb. Forhåndsgodkendelsen, som er den underskrevne aftale, skal sikre, at opholdet fremstår så gennemtænkt som muligt. Aftalen er en skriftligt bindende aftale mellem koordinatoren, den studerende og arbejdsstedet, hvori rettigheder og pligter under opholdet præciseres. En aftaleskabelon på dansk eller engelsk findes på KUnet. I aftalen står de forskellige punkter, der skal dækkes.
- ECTS
- 7,5 ECTS
- Prøveform
-
Hjemmeopgave
- Prøveformsdetaljer
- Det projektorienterede forløb skal afsluttes med en individuel
rapport, hvori forløbet evalueres og sættes i relation til
uddannelsen i antropologi.
Rapporten skal indeholde en beskrivelse af stedet hvor det projektorienterede forløb har fundet sted, en redegørelse for formålet og det praktiske forløb (med beskrivelse af arbejdsopgaver) og faglige udbytte af det projektorienterede forløb.
Længde på rapporten ved 7,5 ECTS: Maks. 10 sider.
Længde på rapporten ved 15 ECTS: Maks. 12 sider.
Længde på rapporten ved 22,5 ECTS: Maks. 15 sider.
Længde på rapporten ved 30 ECTS: maks. 20 sider.
206 timer bruges samlet set ved et projektorienteret forløb på 7,5 ECTS: Forberedelse (+ aftale): 10 timer, undervisning og læsning: 18 timer, arbejde: 118 timer, eksamensrapport: 60 timer - Hjælpemidler
- Alle hjælpemidler tilladt
Politik for brug af generativ AI-software og Large Language Models i eksamener
Institut for Antropologi tillader brugen af generativ AI software og Large Language Models (AI/LLMs), såsom ChatGPT, i skriftlige eksaminer forudsat, at brugen af AI/LLMs fremlægges og specificeres (dvs. hvordan det er blevet anvendt og til hvilke(t) formål) i et bilag, der ikke tæller med i den pågældende eksamens omfang.
Hvis AI/LLMs anvendes som en kilde, gælder de samme krav om brug af citationstegn og kildehenvisning som ved alle andre kilder, da der ellers vil være tale om plagiat.
- Bedømmelsesform
- bestået/ikke bestået
- Censurform
- Ingen ekstern censur
- Reeksamen
-
1. reeksamen: En ny rapport skal afleveres med ny frist.
2. reeksamen: En ny rapport skal afleveres senest ved næste eksamenstermin.
Kriterier for bedømmelse
Se målskrivelserne.
- ECTS
- 15 ECTS
- Prøveform
-
Hjemmeopgave
- Prøveformsdetaljer
- Det projektorienterede forløb skal afsluttes med en individuel
rapport, hvori forløbet evalueres og sættes i relation til
uddannelsen i antropologi.
Rapporten skal indeholde en beskrivelse af stedet hvor det projektorienterede forløb har fundet sted, en redegørelse for formålet og det praktiske forløb (med beskrivelse af arbejdsopgaver) og faglige udbytte af det projektorienterede forløb.
Længde på rapporten ved 7,5 ECTS: Maks. 10 sider.
Længde på rapporten ved 15 ECTS: Maks. 12 sider.
Længde på rapporten ved 22,5 ECTS: Maks. 15 sider.
Længde på rapporten ved 30 ECTS: maks. 20 sider. - Eksamensforudsætninger
-
412½ timer bruges samlet set ved et projektorienteret forløb på 15 ECTS: Forberedelse (+ aftale): 40 timer, undervisning og læsning: 60 timer, arbejde: 237½ timer, eksamensrapport: 75 timer
- Hjælpemidler
- Alle hjælpemidler tilladt
Politik for brug af generativ AI-software og Large Language Models i eksamener
Institut for Antropologi tillader brugen af generativ AI software og Large Language Models (AI/LLMs), såsom ChatGPT, i skriftlige eksaminer forudsat, at brugen af AI/LLMs fremlægges og specificeres (dvs. hvordan det er blevet anvendt og til hvilke(t) formål) i et bilag, der ikke tæller med i den pågældende eksamens omfang.
Hvis AI/LLMs anvendes som en kilde, gælder de samme krav om brug af citationstegn og kildehenvisning som ved alle andre kilder, da der ellers vil være tale om plagiat.
- Bedømmelsesform
- bestået/ikke bestået
- Censurform
- Ingen ekstern censur
- Reeksamen
-
1. reeksamen: En ny rapport skal afleveres med ny frist.
2. reeksamen: En ny rapport skal afleveres senest ved næste eksamenstermin.
Kriterier for bedømmelse
Se målbeskrivelsene.
- ECTS
- 22,5 ECTS
- Prøveform
-
Hjemmeopgave
- Prøveformsdetaljer
- Det projektorienterede forløb skal afsluttes med en individuel
hjemmeopgave, hvori forløbet evalueres og sættes i relation til
uddannelsen i antropologi.
Rapporten skal indeholde en beskrivelse af stedet hvor det projektorienterede forløb har fundet sted, en redegørelse for formålet og det praktiske forløb (med beskrivelse af arbejdsopgaver) og faglige udbytte af det projektorienterede forløb.
Længde på rapporten ved 7,5 ECTS: Maks. 10 sider.
Længde på rapporten ved 15 ECTS: Maks. 12 sider.
Længde på rapporten ved 22,5 ECTS: Maks. 15 sider.
Længde på rapporten ved 30 ECTS: maks. 20 sider. - Eksamensforudsætninger
-
619 timer bruges samlet set ved et projektorienteret forløb på 22,5 ECTS: Forberedelse (kontrakt): 40 timer, undervisning og læsning: 60 timer, arbejde: 421½ timer, eksamensrapport: 97½ timer
- Hjælpemidler
- Alle hjælpemidler tilladt
Politik for brug af generativ AI-software og Large Language Models i eksamener
Institut for Antropologi tillader brugen af generativ AI software og Large Language Models (AI/LLMs), såsom ChatGPT, i skriftlige eksaminer forudsat, at brugen af AI/LLMs fremlægges og specificeres (dvs. hvordan det er blevet anvendt og til hvilke(t) formål) i et bilag, der ikke tæller med i den pågældende eksamens omfang.
Hvis AI/LLMs anvendes som en kilde, gælder de samme krav om brug af citationstegn og kildehenvisning som ved alle andre kilder, da der ellers vil være tale om plagiat.
- Bedømmelsesform
- bestået/ikke bestået
- Censurform
- Ingen ekstern censur
- Reeksamen
-
1. reeksamen: En ny rapport skal afleveres med ny frist.
2. reeksamen: En ny rapport skal afleveres senest ved næste eksamenstermin.
Kriterier for bedømmelse
Se målbeskrivelserne
- ECTS
- 30 ECTS
- Prøveform
-
Hjemmeopgave
- Prøveformsdetaljer
- Det projektorienterede forløb skal afsluttes med en individuel
rapport, hvori forløbet evalueres og sættes i relation til
uddannelsen i antropologi.
Rapporten skal indeholde en beskrivelse af stedet hvor det projektorienterede forløb har fundet sted, en redegørelse for formålet og det praktiske forløb (med beskrivelse af arbejdsopgaver) og faglige udbytte af det projektorienterede forløb.
Længde på rapporten ved 7,5 ECTS: Maks. 10 sider.
Længde på rapporten ved 15 ECTS: Maks. 12 sider.
Længde på rapporten ved 22,5 ECTS: Maks. 15 sider.
Længde på rapporten ved 30 ECTS: maks. 20 sider. - Eksamensforudsætninger
-
825 timer bruges samlet set ved et projektorienteret forløb på 30 ECTS: Forberedelse (kontrakt): 40 timer, undervisning og læsning: 60 timer, arbejde: 605 timer, eksamensrapport:120 timer
- Hjælpemidler
- Alle hjælpemidler tilladt
Politik for brug af generativ AI-software og Large Language Models i eksamener
Institut for Antropologi tillader brugen af generativ AI software og Large Language Models (AI/LLMs), såsom ChatGPT, i skriftlige eksaminer forudsat, at brugen af AI/LLMs fremlægges og specificeres (dvs. hvordan det er blevet anvendt og til hvilke(t) formål) i et bilag, der ikke tæller med i den pågældende eksamens omfang.
Hvis AI/LLMs anvendes som en kilde, gælder de samme krav om brug af citationstegn og kildehenvisning som ved alle andre kilder, da der ellers vil være tale om plagiat.
- Bedømmelsesform
- bestået/ikke bestået
- Censurform
- Ingen ekstern censur
- Reeksamen
-
1. reeksamen: En ny rapport skal afleveres i reeksamensperioden.
2. reeksamen: En ny rapport skal afleveres senest ved næste eksamenstermin.
Kriterier for bedømmelse
Se målbeskrivelserne
- Kategori
- Timer
- Forberedelse (anslået)
- 100
- Projektarbejde
- 605
- Eksamen
- 120
- Total
- 825
Kursusinformation
- Undervisningssprog
- Dansk
- Kursusnummer
- AANB11073U
- ECTS
- Se eksamensbeskrivelse
- Niveau
- Bachelor
- Varighed
-
1 semester
- Placering
- Efterår og Forår
- Studienævn
- Antropologi studienævn
Udbydende institut
- Institut for antropologi
Udbydende fakultet
- Det Samfundsvidenskabelige Fakultet
Kursusansvarlig
- Lars Richard Rasmussen (22-7368797a3579706a6f68796b3579687a747c7a7a6c754768757b6f797635727c356b72)
Er du BA- eller KA-studerende?
Kursusinformation for indskrevne studerende