Adfærdsvidenskabelige metoder
Kursusindhold
Kurset omfatter en introduktion til adfærdsvidenskabelig metodelære, måleteori og effekt evaluering. Formålet er, at de studerende tilegner sig tilstrækkelig viden indenfor disse områder til, at de kan medinddrage disse fagområder i analyser af sundhedsvidenskabelige problemstillinger.
Methods in Behavioral Sciences
Den Sundhedsfaglige Kandidatuddannelse
Efter endt kursus forventes de studerende at kunne:
Viden:
- beskrive og redegøre for basale begreber, metoder og teorier inden for adfærdsvidenskabelig metodelære, måleteori og effekt evaluering
- demonstrere et bredt kendskab til og overblik over de dele af
ovenstående områder, som er særligt centrale for
sundhedsvidenskaben
Færdigheder:
- demonstrere færdigheder i at anvende basale begreber, metoder og teorier inden for adfærdsvidenskabelig metodelære, måleteori og effekt evaluering;
- demonstrere evne til selvstændigt at integrere og reflektere
over fagets begreber og problemstillinger og deres relation til
andre fagområder inden for sundhedsvidenskaben
Kompetencer:
- Den studerende skal have tilegnet sig viden inden for adfærdsvidenskabelig metodelære, måleteori og effekt evaluering i et omfang, der gør det muligt at tilegne sig ny viden inden for disse fagområder og at tage kritisk stilling til anvendelse og relevans af denne viden i forhold til sundhedsvidenskabelig praksis, forskning og udvikling.
Forelæsninger og holdundervisning.
Ingen
Kurset udbydes ikke til eksterne studerende.
- ECTS
- 2,5 ECTS
- Prøveform
-
Skriftlig stedprøve, 3 timer med opsyn.
- Prøveformsdetaljer
- ----
- Krav til indstilling til eksamen
-
Ingen
- Hjælpemidler
- Alle hjælpemidler tilladt
Digitale noter (Det er tilladt at uploade noter til ITX-eksamen via digital eksamen. Du finder et link til denne funktion under din prøve i Digital Eksamen).
Læs mere om de skriftlige stedprøver (herunder om standardopsætning ved PC-eksamener) i KUs eksamenshuse på KUnet: https://kunet.ku.dk/studie/sundhedsfaglig-ka/Sider/Emne.aspx?topic=Skriftlig%20stedpr%C3%B8ve%20(ITX-pr%C3%B8ve)&topicId=38107267-a40c-4d08-af54-bcf5de8a283e#38107267-a40c-4d08-af54-bcf5de8a283e
- Bedømmelsesform
- 7-trins skala
- Censurform
- Ingen ekstern censur
- Eksamensperiode
-
Se eksamensplan på KUnet
- Reeksamen
-
Se eksamensplan på KUnet
Kriterier for bedømmelse
For at opnå karakteren 12 skal den studerende kunne:
Viden:
- beskrive og redegøre for basale begreber, metoder og teorier inden for adfærdsvidenskabelig metodelære, måleteori og effekt evaluering
- demonstrere et bredt kendskab til og overblik over de dele af
ovenstående områder, som er særligt centrale for
sundhedsvidenskaben
Færdigheder:
- demonstrere færdigheder i at anvende basale begreber, metoder og teorier inden for adfærdsvidenskabelig metodelære, måleteori og effekt evaluering
- demonstrere evne til selvstændigt at integrere og reflektere
over fagets begreber og problemstillinger og deres relation til
andre fagområder inden for sundhedsvidenskaben
Kompetencer:
- Den studerende skal have tilegnet sig viden inden for adfærdsvidenskabelig metodelære, måleteori og effekt evaluering i et omfang, der gør det muligt at tilegne sig ny viden inden for disse fagområder og at tage kritisk stilling til anvendelse og relevans af denne viden i forhold til sundhedsvidenskabelig praksis, forskning og udvikling
- Kategori
- Timer
- Forelæsninger
- 18
- Forberedelse (anslået)
- 50
- Eksamen
- 1
- Total
- 69
Kursusinformation
- Undervisningssprog
- Dansk
- Kursusnummer
- SSUA15033U
- ECTS
- 2,5 ECTS
- Niveau
- Kandidat
- Varighed
-
1 semester
- Placering
- Efterår
- Skemagruppe
-
Se Syllabus
- Kapacitet
- 30 deltagere. Forbeholdt studerende fra den sundhedsfaglige kandiatuddannelse.
- Studienævn
- Studienævnet for Medicin og den Sundhedsfaglige Kandidatuddannelse
Udbydende institut
- Institut for Folkesundhedsvidenskab
Udbydende fakultet
- Det Sundhedsvidenskabelige Fakultet
Kursusansvarlig
- Lena Skovgaard Andersen (13-78717a6d3a6d7a70717e7f717a4c7f817a703a77813a7077)
Are you BA- or KA-student?
Courseinformation of students