Erhvervsorienteret projektforløb (BSc)
Kursusindhold
Formålet med forløbet er at give den studerende indsigt i arbejdsopgaver og arbejdsbetingelser på arbejdspladser, der er relevante for bachelorer i folkesundhedsvidenskab. Formålet er desuden at give den studerende mulighed for at afprøve sine kompetencer i en jobsituation, som ligner den, der tilbydes nyuddannede bachelorer i folkesundhedsvidenskab.
Internship (BSc)
Bacheloruddannelsen i folkesundhedsvidenskab - valgfrit element
Efter endt kursus forventes den studerende at kunne:
Viden
-
demonstrere at have opnået viden om den pågældende arbejdsplads og dens opgaver
Færdigheder
-
beskrive kort og informativt det pågældende arbejdssted og dets opgaver
-
beskrive kort og informativt den studerendes opgaver i erhvervsforløbet
-
beskrive løsningen af en eller flere hovedopgaver, som den studerende har gennemført
Kompetencer
- bedømme anvendelsesmuligheder af den studerendes folkesundhedsvidenskabelige kompetencer til løsning af opgaverne på arbejdsstedet
- diskutere folkesundhedsvidenskabelige relevante overvejelser omkring arbejdsstedet og de opgaver, den studerende har gennemført.
Vejledning, aktiv deltagelse på arbejdsstedet og selvstændig udarbejdelse af projektopgave.
90 ECTS-point af bacheloruddannelsen i folkesundhedsvidenskab skal være bestået.
Erhvervsorienteret projektforløb skal forhåndsgodkendes af Study Board for Public Health Science and Global Health. Efter forhåndsgodkendelse vil den studerende automatisk blive tilmeldt eksamen.
- ECTS
- 10 ECTS
- Prøveform
-
Skriftlig aflevering, Projektopgave
- Prøveformsdetaljer
- Antal vejledningstimer, antal sider i rapport og
vidensgrundlag:
1 studerende: 10 vejledningstimer, 10 normalsider, 10 videnskabelige artikler/referencer
2 studerende: 12 vejledningstimer, 15 normalsider, 10 videnskabelige artikler/referencer
3 studerende: 12 vejledningstimer, 20 normalsider, 10 videnskabelige artikler/referencer
Vejledningsnormen dækker over vejleders forberedelse, møde(r) mellem studerende og vejleder og eksamination.
En projektopgave efter det erhvervsorienterede forløb skal rumme:
1. En kort beskrivelse af arbejdsstedet
2. En kort oversigt over de opgaver, man som projektstuderende har arbejdet med
3. En folkesundhedsvidenskabelig refleksion over hele eller dele af forløbet og dets opgaver. Dette skal være den bærende del af opgaven.
Der er ikke bestemte krav til opbygning af projektopgaven, men opbygningen kan oftest med fordel afspejle de nævnte tre punkter. Opgaven bør udover teksten omfatte referencer og/eller pensumliste. Der skal som hovedregel ikke være bilag, men i specielle tilfælde kan det være hensigtsmæssigt at vedlægge et bilag, fx et vigtigt dokumentationsmateriale som den studerende har produceret i løbet af projektforløbet.
Kravet om individualisering af skriftlige opgaver indebærer, at der skal redegøres for hvilken studerende, der har været hovedansvarlig for hvilket afsnit. Denne opdeling skal følge en meningsbærende inddeling af opgaven i fx afsnit og underafsnit. Op til 1/3 af opgaven må være udarbejdet med kollektivt ansvar, hvilket oplagt kan være indledning og konklusion. Ansvarsfordelingen skrives på en separat side, der indgår i opgaven, men ikke tæller med i anslag.
Projektopgaven kan skrives på enten dansk eller engelsk. - Krav til indstilling til eksamen
-
Udført erhvervsorienteret projektforløb som beskrevet i kontrakt ved forhåndsgodkendelse.
- Hjælpemidler
- Alle hjælpemidler tilladt
- Bedømmelsesform
- bestået/ikke bestået
- Censurform
- Ingen ekstern censur
En intern bedømmer
- Eksamensperiode
-
Se eksamensplanen på FSV studieinformationssiderne på KUnet.
Kriterier for bedømmelse
For at opnå bedømmelsen bestået skal den studerende kunne:
Viden
-
demonstrere at have opnået viden om den pågældende arbejdsplads og dens opgaver
Færdigheder
-
beskrive kort og informativt det pågældende arbejdssted og dets opgaver
-
beskrive kort og informativt den studerendes opgaver i erhvervsforløbet
-
beskrive løsningen af en eller flere hovedopgaver, som den studerende har gennemført
-
gøre rede for det samlede faglige udbytte, de erhvervede færdigheder og indsigter i forbindelse med det gennemførte projektorienterede forløb
Kompetencer
- Reflektere over folkesundhedsvidenskabelige relevante overvejelser omkring arbejdsstedet og de opgaver, den studerende har gennemført.
- Kategori
- Timer
- Projektarbejde
- 185
- Vejledning
- 7
- Eksamen
- 83
- Total
- 275
Kursusinformation
- Undervisningssprog
- Dansk
- Kursusnummer
- SFOB20021E
- ECTS
- 10 ECTS
- Niveau
- Bachelor
- Varighed
-
1 semester
- Placering
- Efterår og Forår
- Skemagruppe
-
Projektarbejde
- Kapacitet
- Ingen begrænsning for FSV-studerende.
Kurset udbydes ikke til eksterne studerende. - Studienævn
- Studienævnet for Folkesundhedsvidenskab og Global Sundhed
Udbydende institut
- Institut for Folkesundhedsvidenskab
Udbydende fakultet
- Det Sundhedsvidenskabelige Fakultet
Kursusansvarlig
- Lisbeth E. Knudsen (4-6f6c686e4376787167316e7831676e)
Underviser
Der skal tilknyttes en hovedvejleder og en projektvejleder på praktikstedet
Are you BA- or KA-student?
Courseinformation of students