Interkulturelle markedsstudier - Kultur, identitet og interpersonel kommunikation - Spansk
Kursusindhold
Dette fagelement består af 2 kursusdele:
- Kultur, sprog og identitet: kultur-, identitets- og magtteori, herunder national identitet, i forhold til interkulturelle relationer og internationale organisationer samt virksomheder.
- Interpersonel kommunikation: kommunikations-, høfligheds-, argumentations- og sproghandlingsteori samt interpersonel interaktion med fokus på forhandlinger på fremmedsproget i organisationer og virksomheder.
- I rammen af kurset opsøger og vurderer de studerende information og litteratur med henblik på at dokumentere kulturelle, økonomiske og samfundsmæssige forhold i Danmark og i målsprogslande/-regioner, herunder ved brug af databaser med fokus på brancher og markeder (Business Source Ultimate, Statista, Danmarks Statistik, Orbis, Navne & Numre Erhverv).
Intercultural Market Studies: Culture, Identity and Interpersonal Communication - Spanish
Fællesseminarer og holdundervisning.
Alt materiale uploades på Absalon.
Faget udbydes også som 'Frit emne 1´, 'Frit emne 2' og 'Frit emne 3´på Spansk KA.
Ved syge-/omprøven skal portfolien, ud over de bundne elementer,
der indgår ved den ordinære prøve, rumme et afsnit af 4-5
normalsiders længde,
hvori der gøres rede for og reflekteres over problemstillinger i
tilknytning til
faget (som repræsenteret i kursuslitteraturen og i undervisningen
undervejs),
som ikke har været adresseret i de bundne
elementer.
- ECTS
- 15 ECTS
- Prøveform
-
Portfolio
- Prøveformsdetaljer
- Portfolioen har et samlet omfang på 21-25 normalsider. Portfolioelementer fra begge kursusdele defineres i starten af semestret og deres beskrivelse uploades på Absalon. Der indgår både et mundtligt oplæg og skriftlige opgaver. Portfolioelementer samles af den studerende og uploades som en samlet portfolio i digital eksamen d. 6. januar 2025.
- Hjælpemidler
- Alle hjælpemidler tilladt
- Bedømmelsesform
- bestået/ikke bestået
- Censurform
- Ingen ekstern censur
- Eksamensperiode
-
Vinter.
- Reeksamen
-
https://hum.ku.dk/uddannelser/aktuelle_studieordninger/interkulturelle_markedsstudier/
Kriterier for bedømmelse
- Kategori
- Timer
- Holdundervisning
- 56
- Forberedelse (anslået)
- 353,5
- Total
- 409,5
Kursusinformation
- Undervisningssprog
- Spansk
Delvist på dansk
- Kursusnummer
- HIMK03132U
- ECTS
- 15 ECTS
- Niveau
- Kandidat
Kandidat tilvalg
- Varighed
-
1 semester
- Placering
- Efterår
- Skemagruppe
-
Se skemalink
- Studienævn
- Studienævnet for Engelsk, Germansk og Romansk
Udbydende institut
- Institut for Engelsk, Germansk og Romansk
Udbydende fakultet
- Det Humanistiske Fakultet
Kursusansvarlig
- Petra Daryai-Hansen (13-7d72817f6e3b71756e7b80727b4d75827a3b78823b7178)
Are you BA- or KA-student?
Courseinformation of students