FM Digitale film og mediestrategier: Seminar A: Film, TV og digitale billedfortællinger
Kursusindhold
Kurset fokuserer på strategisk kommunikation i et kreativt og produktionsorienteret perspektiv og inkluderer praktiske produktionsøvelser i forskellige formater og på forskellige platforme. Med udgangspunkt i det strategiske aspekt vil kurset være orienteret mod at forstå og udarbejde tværmedielle kampagner i et brandingregi. Begreber som strategi, emergens, og effekt vil være gennemgående temaer. Desuden undersøges det, hvordan positionering kan etableres via faktuelle og/eller fiktive formater i både korte, lange og serielle formater forankret i en setting, begyndende med den strategiske planlægning til det endelige audiovisuelle format. Set i et afsender- og modtagerperspektiv vil målet være at analysere kommunikationen i et neksus mellem organisatorisk selvpromovering på digitale platforme til åbne kreative, modtagerstyrede websites.
Hensigten er, at de studerende ved at trække på fagets teoridannelse vil blive i stand til at argumentere for de produktionsmæssige valg, som er nødvendige i forbindelse med udarbejdelsen af et strategisk kommunikationsprodukt. F.eks. kreative til- og fravalg foretaget i relation til lanceringen af en specifik kampagne. Herunder eksempelvis i hvilket omfang kampagnen inddrager tanker om rekvirent, tværmedialitet, målgruppe, affordances og platform.
Der vil i praksis blive arbejdet med formater, som pressemeddelelser, podcast og korporativ video.
Undervisningen vil blive tilrettelagt i relation til en given rekvirent/organisation, som holdet og de enkelte grupper samarbejder med hen over semestret. Mange af de på seminaret opstillede problemstillinger vil desuden blive perspektiveret i en praktisk kontekst via gæster fra film- og mediebranchen.
Digital film and Media Strategies: Seminar A: Film, TV and Digital Storytelling
Kandidatuddannelsen på Film- og Medievidenskab, 2019-0rdningen
Se studieordningen:
Kandidatuddannelsen i Film- og Medievidenskab:
Fælles forelæsninger og seminarer med holdundervisning, individuelle oplæg og gruppearbejde, hvor der bl.a. laves praktisk produktion. Undervisningen vil normalt få besøg af gæsteundervisere fra branchen. Der udbydes 2-3 seminarer, hvor man specialiserer sig, herunder ’Film, tv og digitale billedfortællinger’, samt ’Digitale medier, netværk og samfund’ og/eller ’Digital kommunikation og mediekultur’. I seminarerne arbejdes med særlige cases, f.eks. produktion, distribution og lancering af fiktions- og faktaformater til forskellige medier og platforme eller tværmediale kampagner og værdibaseret digital kommunikation til virksomheder og organisationer, som er tænkt i relation til bestemte typer af film- og mediebrugere.
Tilvalgsstuderende kan ikke tage Seminar A, men skal tilmeldes Seminar B.
- ECTS
- 15 ECTS
- Prøveform
-
Mundtlig prøve
- Prøveformsdetaljer
- Fri mundtlig prøve med materiale under forudsætning af aktiv undervisningsdeltagelse.
- Krav til indstilling til eksamen
-
Den aktive undervisningsdeltagelse består af:
3 godkendte øvelser/produktioner (10-15 minutters oplæg, 3-5 normalsider eller produktion af maks. 10 minutters varighed).
- Bedømmelsesform
- 7-trins skala
- Censurform
- Ekstern censur
- Eksamensperiode
-
Juni
Se Eksamensoversigt under ”find tid og sted”. Oversigten offentliggøres ved semesterstart.
- Reeksamen
-
Se studieordningen:
Kandidatuddannelsen i Film- og Medievidenskab:
August
Se Eksamensoversigt under ”find tid og sted”.
Kriterier for bedømmelse
Se studieordningen:
Kandidatuddannelsen i Film- og Medievidenskab:
- Kategori
- Timer
- Holdundervisning
- 56
- Forberedelse (anslået)
- 353,5
- Total
- 409,5
Kursusinformation
- Undervisningssprog
- Dansk
- Kursusnummer
- HFMK03542U
- ECTS
- 15 ECTS
- Niveau
- Kandidat
- Varighed
-
1 semester
- Placering
- Forår
- Skemagruppe
-
--
- Studienævn
- Studienævn for Kommunikation
Udbydende institut
- Institut for Kommunikation
Udbydende fakultet
- Det Humanistiske Fakultet
Kursusansvarlig
- Kasper Bering Liisberg (3-7a717b4f77847c3d7a843d737a)
Underviser
Kasper Bering Liisberg
Are you BA- or KA-student?
Courseinformation of students