LAT. Latinsk sprogkundskab

Kursusindhold

Kurset giver en systematisk indføring i grammatiske discipliner, herunder fonetik, morfologi og syntaks. Der øves i morfologisk og syntaktisk analyse samt oversættelse latin-dansk. For sidefagsstuderende vil der desuden være øvelser i latinsk stil (oversættelse dansk-latin). Undervisningen tager form af holdundervisning.

OBS: kurset består tillige af et nærmere afgrænset forskningsområde - søg på  HELGA i kursusdatabasen og se alle forskningsområderne.

Engelsk titel

LAT. The Latin Language: History and Grammar

Holdundervisninger, forelæsninger, øvelser

Andrew Leigh, Latin Prose Composition: A Guide from GCSE to A Level and Beyond, Bloomsbury, 2019

Johan Nicolai Madvig, Latinsk Ordføiningslære, Aarhus Universitetsforlag, 2001

Renato Oniga, Latin: A Linguistic Introduction, Oxford University Press, 2014

Alle propædeutik-elementer samt yderligere 75 ECTS af bacheloruddannelsen i latin skal
være bestået eller tilmeldt, inden den studerende må aflægge prøven i latinsk sprogkundskab m. forskningsområde.

Skriftlig
Mundtlig
ECTS
15 ECTS
Prøveform
Andet
Kriterier for bedømmelse

Enkeltfag dagtimer (tompladsordning)

  • Kategori
  • Timer
  • Forelæsninger
  • 0
  • Total
  • 0

Kursusinformation

Undervisningssprog
Dansk
Kursusnummer
HLAB00751U
ECTS
15 ECTS
Niveau
Bachelor
Kandidatsidefag
Varighed

1 semester

Placering
Forår
Pris

Dette er et dagkursus via tompladsordningen mod betaling på Åbent Universitet. Tilmeld dig og se aktuel prisoversigt på www.aabentuniversitet.hum.ku.dk

Skemagruppe
Se skemalink
Studienævn
Studienævnet for Saxo-Instituttet
Udbydende institut
  • Saxo-Instituttet - Arkæologi, Etnologi, Historie og Græsk og Latin
Udbydende fakultet
  • Det Humanistiske Fakultet
Kursusansvarlig
  • Kristoffer Maribo Engell Larsen   (16-6f766d7778736a6a69767165766d6673446c7971326f7932686f)
Gemt den 14-11-2023

Er du BA- eller KA-studerende?

Er du bachelor- eller kandidat-studerende, så find dette kursus i kursusbasen for studerende:

Kursusinformation for indskrevne studerende