Interkulturelle markedsstudier - Forbrugerkommunikation og interkulturel marketing - tysk
Kursusindhold
Kursets indhold drejer sig om at kunne producere tekster, som her skal forstås bredt, inden for forbrugerkommunikation på det pågældende fremmedsprog og fokuserer på alle de professionelle overvejelser, som er en del af kommunikationsprocessen både i forhold til formidling af fagligt indhold og i forhold til målgruppetilpasning af kommunikationen i den konkrete interkulturelle kontekst.
Teoretisk trækker kurset på begreber og modeller indenfor kommunikation og kommunikationsstrategier, interkulturel markedsføring, interkulturel tekstlingvistik, storytelling, branding og forbrugerkommunikation
Intercultural Market Studies - Consumer Communication and Intercultural Marketing - German
Fællesseminarer/-workshops og holdundervisning.
Alt materiale uploades på Absalon.
- ECTS
- 15 ECTS
- Prøveform
-
Mundtlig prøve, 20 min.Skriftlig aflevering, 2-3 ns
- Prøveformsdetaljer
- Prøveform: Fri mundtlig prøve med materiale.
Materialet vægter med 1/3 i bedømmelsen.
Gruppebestemmelser: Prøven kan aflægges individuelt eller som gruppeprøve (max. 3 studerende) med individuel bedømmelse. Prøvens omfang er
ved 2 studerende 30 minutter og ved 3 studerende 40 minutter. Materialets
omfang er ved 2 studerende 3-5 normalsider og ved 3 studerende 4-6 normalsider. De studerendes fællesbidrag må ikke overstige 50 %.
Eksaminationssprog: Tysk - Hjælpemidler
- Alle hjælpemidler tilladt
- Bedømmelsesform
- 7-trins skala
- Censurform
- Ekstern censur
Kriterier for bedømmelse
Enkeltfag dagtimer (tompladsordning)
- Kategori
- Timer
- Holdundervisning
- 56
- Forberedelse (anslået)
- 353,5
- Total
- 409,5
Kursusinformation
- Undervisningssprog
- Tysk
Delvist på dansk
- Kursusnummer
- HIMK03163U
- ECTS
- 15 ECTS
- Niveau
- Kandidat
- Varighed
-
1 semester
- Placering
- Forår
- Pris
-
Dette er et kursus via tompladsordningen mod betaling på Åbent Universitet. Tilmeld dig og se aktuel prisoversigt på denne side.
- Skemagruppe
-
Se skemalink.
- Studienævn
- Studienævnet for Engelsk, Germansk og Romansk
Udbydende institut
- Institut for Engelsk, Germansk og Romansk
Udbydende fakultet
- Det Humanistiske Fakultet
Kursusansvarlig
- Petra Daryai-Hansen (13-776c7b7968356b6f68757a6c75476f7c7435727c356b72)
Are you BA- or KA-student?
Courseinformation of students