FM, Digital strategisk kommunikation Tilvalg
Kursusindhold
Modulet er målrettet til studerende, der vil tilegne sig viden, færdigheder og kompetencer i strategisk kommunikation i den digitale verden. Disse kompetencer er centrale for kommunikationsmedarbejdere i forskellige typer af organisationer som en NGO, et privat firma, en medlemsorganisation, et politisk parti eller en offentlig organisation. Modulet består i en indføring i teorier om strategisk og praktisk kommunikation og organisationsanalyse og skal munde ud i udarbejdelsen af kommunikationskampagner og andre afgrænsede kommunikationsindsatser med strategisk formål. Herunder kan bl.a. behandles: krisekommunikation, organisationskommunikation, kommunikation og forandring, interessenter, indholdsstrategier, sociale medier, online-kommunikation, medier og medievalg, cross-media, transmedia, storytelling og strategisk skrivning, visuel kommunikation, branding, m.m. Under hele forløbet arbejder de studerende med udvalgte cases og konkrete analyser af kommunikationsindsatser og kampagner.
Deltagerantallet er på max. 30 studerende.
Digital strategic communication
Bachelortilvalg på Film- og Medievidenskab, 2019-ordningen
Ved prøven kan den studerende demonstrere: Viden om og forståelse af strategisk planlæning organisationsanalyse udformning af kommunikationskampagner tvæmediale kommunikationsformer. Færdigheder i at udforme kommunikationskampagner og andre afgrænsede kommuni-kationsindsatser med strategisk formål udforme og formidle digitale strategiske kommunikationsstrategier beskrive og analysere organisationers strategi samt deres interne og eksterne forhold. Kompetencer til at anvende og vurdere analyseformer, metoder og teorier, som egner sig til planlagt kommunikation udforme relevante kommunikationstiltag for at løse en afgrænset pro-blemstilling, der er fremkommet som resultat af en strategisk analyse udarbejde og fremføe en overbevisende, mundtlig præentation. planlægge en hensigtsmæssig måling og opfølgning på iværksatte til-tag. |
|
Holdundervisning med diskussion, oplæg og gruppearbejde.
Deltagerantallet er på max. 30 studerende.
Gæstestuderende udenfor KU og KU-studerende udenfor Humaniora:
http://hum.ku.dk/uddannelser/tilvalg/merit/
- ECTS
- 15 ECTS
- Prøveform
-
Mundtlig prøvePrøveform: Fri mundtlig prøve med materiale.
Omfang: 30 minutter inkl. votering. Der gives ingen forberedelse.
Materialet har et omfang på 11-15 normalsider. - Bedømmelsesform
- 7-trins skala
- Censurform
- Ingen ekstern censur
Kriterier for bedømmelse
Enkeltfag dagtimer (tompladsordning)
- Kategori
- Timer
- Holdundervisning
- 84
- Forberedelse (anslået)
- 325,5
- Total
- 409,5
Kursusinformation
- Undervisningssprog
- Dansk
- Kursusnummer
- HFMB10071U
- ECTS
- 15 ECTS
- Niveau
- Bachelor
Bachelor tilvalg
- Varighed
-
1 semester
- Placering
- Forår
- Skemagruppe
-
Skema bliver lagt udenfor blokstruktur
- Studienævn
- Studienævn for Kommunikation
Udbydende institut
- Institut for Kommunikation
Udbydende fakultet
- Det Humanistiske Fakultet
Kursusansvarlig
- Volkmar Paul Engerer (15-847d7a797b6f803c737c75738073804e76837b3c79833c7279)
Underviser
Volkmar Paul Engerer
Are you BA- or KA-student?
Courseinformation of students