Folkesundhedsvidenskabeligt projektdesign

Kursusindhold

Dette kursus har til formål at opøve studerendes evner til at fremtænke, udvikle, gennemføre, og formidle folkesundhedsvidenskabelige projekter. Med udgangspunkt i kandidatspecialet, vil de studerende i løbet af kurset få redskaber til at reflektere over og tilrettelægge processen. Kurset er tiltænkt studerende, der er eller skal i gang med at skrive deres speciale på kandidatuddannelsen i folkesundhedsvidenskab.

Engelsk titel

Public health project planning

Uddannelse

Kandidatuddannelsen i Folkesundhedsvidenskab - valgfrit element

MSc in Global Health - Danish-languaged elective course

Målbeskrivelse

Efter endt kursus forventes den studerende at have opnået nedenstående viden, færdigheder og kompetencer.

Viden

  • Kende til tidsstyringsredskaber
  • Forstå et folkesundhedsvidenskabeligt projekts hovedfaser
  • Kende til skriveteknikker og metoder

 

Færdigheder

  • Præsentere projektideer og problemformulering
  • Vurdere andres ideer og problemformulering
  • Udarbejde en tidsplan
  • Samarbejde med andre specialeskrivere med henblik på at støtte hinandens projektproces, herunder brug af peer-feedback metoder
  • Reflektere over projektprocessen

 

Kompetencer

  • Selvstændigt at lede sit projekt
  • Selvstændigt at formidle sit projekt

Forelæsning, holdtimer

Tekster

Video og andet internetbaseret materiale

Studerende skal være indskrevet på kandidatuddannelsen i folkesundhedsvidenskab og have gennemført mindst 60 ECTS point af uddannelsen.

Løbende feedback i undervisningsforløbet
Peerfeedback (studerende giver hinanden feedback)
ECTS
5 ECTS
Prøveform
Kursusdeltagelse
Kurset bestås gennem aktiv kursusdeltagelse, herunder aflevering af projektplan og deltagelse i peer-feedback.
Hjælpemidler
Alle hjælpemidler tilladt
Bedømmelsesform
bestået/ikke bestået
Censurform
Ingen ekstern censur
Kriterier for bedømmelse

Efter endt kursus forventes den studerende at have opnået nedenstående viden, færdigheder og kompetencer.

Viden

  • Kende til tidsstyringsredskaber
  • Forstå et folkesundhedsvidenskabeligt projekts hovedfaser
  • Kende til skriveteknikker og metoder

 

Færdigheder

  • Præsentere projektideer og problemformulering
  • Vurdere andres ideer og problemformulering
  • Udarbejde en tidsplan
  • Samarbejde med andre specialeskrivere med henblik på at støtte hinandens projektproces, herunder brug af peer-feedback metoder
  • Reflektere over projektprocessen

 

Kompetencer

  • Selvstændigt at lede sit projekt
  • Selvstændigt at formidle sit projekt
  • Kategori
  • Timer
  • Forelæsninger
  • 6
  • Holdundervisning
  • 14
  • Forberedelse (anslået)
  • 94
  • Studiegrupper
  • 20
  • Total
  • 134