PÆD Pædagogiske Analysemetoder
Kursusindhold
I kurset skal de studerende opnå viden om pædagogik og uddannelsesforskningens forskellige analysemetoder og strategier. De studerende skal i undervisningen blive fortrolige med det akademiske håndværk ved at arbejde med analyser af udvalgte problemstillinger vedrørende uddannelse, undervisning, læring eller opdragelse. Undervisningen skal tillige styrke de studerende til selvstændig undersøgelse og reflektion af analysens faser fra identifikation og undersøgelse af pædagogiske problemstillinger til kritisk vurdering og perspektivering.
Analysis of Educational Issues.
Kandidatuddannelsen i Pædagogik, 2020-ordningen
Kandidattilvalg i Pædagogik, 2020-ordningen
Viden om og forståelse af
- pædagogik og uddannelsesforskningens forskellige analysestrategier
- det akademiske håndværk, som arbejdet med at gennemføre analyser udgør
- konkrete pædagogiske problemstillinger, deres pædagogikvidenskabelige og samfundsmæssige placering og relevans.
Færdigheder i at
- på et videnskabeligt grundlag identificere og analysere pædagogiske problemstillinger, herunder demonstrere selvstændige begrundelser for teoretiske og empiriske nedslag.
Kompetencer i at
- gennemføre et selvstændigt og afsluttet forløb, der omfatter alle undersøgelsens- og analysens faser, og indeholder en kritisk vurdering og perspektivering af undersøgelsen.
Holdundervisning med underviseroplæg, gruppediskussioner, arbejde med egne projekter samt udvikling af analysestrategi. Endvidere indgår der oppo-nentvirksomhed og diskussion af andre studerendes tekster.
Kurset udbydes også som kandidattilvalg i pædagogik og samlæses med grundfagsstuderende på pædagogik.
Er din kandidatstudieordning fra 2019 eller senere?
Du skal tilmelde dig kandidattilvalg i Selvbetjeningen.
Er din kandidatstudieordning fra 2018 eller tidligere?
Du skal tilmelde dig kandidattilvalg via en elektronisk blanket. Blanketten er kun tilgængelig i selvbetjeningsperioderne.
Link til KA-tilvalgsblanket (ordinær tilmelding)
Link til KA-tilvalgsblanket (eftertilmelding)
Studerende fra andre fakulteter/universiteter kan finde vejledning og ansøgningsskema her.
- ECTS
- 15 ECTS
- Prøveform
-
Mundtlig prøveAktiv undervisningsdeltagelse
- Bedømmelsesform
- 7-trins skala
- Censurform
- Ekstern censur
Kriterier for bedømmelse
- Kategori
- Timer
- Holdundervisning
- 56
- Forberedelse (anslået)
- 353,5
- Total
- 409,5
Kursusinformation
- Undervisningssprog
- Dansk
- Kursusnummer
- HPÆK03341U
- ECTS
- 15 ECTS
- Niveau
- Kandidat
Kandidat tilvalg
- Skemagruppe
-
;
- Studienævn
- Studienævnet for Medier, Erkendelse og Formidling
Udbydende institut
- Institut for Medier, Erkendelse og Formidling
Udbydende fakultet
- Det Humanistiske Fakultet
Kursusansvarlig
- Karen Borgnakke (6-6e6475687165436b7870316e7831676e)
Underviser
Karen Borgnakke
Are you BA- or KA-student?
Courseinformation of students