Aflyst FM Indholdsproduktion til digitale platforme
Kursusindhold
Kurset tilbyder et undervisningsindhold rettet imod kreativ, praktisk produktion af video og podcast i praktisk-teoretisk perspektiv. Der undervises inden for film- og medievidenskabelige teoriområder kombineret med opgaver, der har direkte relationer til branchen og erhvervslivet.
Der arbejdes med 3 produktioner, der kan målrettes:
- Konkrete virksomheder eller brancheområder med fokus på tværmedial audiovisuel kommunikation på sociale medier.
- Kreative samarbejder inden for ideudvikling, manuskriptskrivning og storytelling.
- Journalistisk produktion
Der lægges vægt på at opøve problemløsnings- og formidlingsmetoder til forskelligartede kommunikationssituationer.
Film and Media Production for Digital Platforms
Bachelortilvalg på Film- og Medievidenskab 2019-ordningen
Kurset giver den studerende:
Viden om og forståelse af
- produktion af audiovisuelt fiktions- eller fakta-indhold til digitale platforme. Formaterne kan være video, web, VR, kortfilm eller andre kortere formater til digitale platforme såvel som til organisationer.
- styrker og svagheder ved forskellige kommunikationsformer og formater formater i forhold til valg af platform og produktionens formål og målgruppe
- teorier om og modeller for ideudvikling og produktion, strategisk kommunikation, storytelling og entreprenørskab i relation til en praktisk produktion
Færdigheder i at
- udvikle, pitche, producere og distribuere mindre film- og medieproduktioner til forskellig brug
- analysere specifikke formidlingsstrategiers egnethed i forhold til konkrete kommunikationskontekster
- arbejde praktisk og projektorienteret med video/lyd/tekst i fiktions- og fakta-formater sammen med andre studerende
Kompetencer i at
- anvende film- og medievidenskabelige teorier konkret i et praktisk produkt og reflektere over deres styrker og svagheder
- tilrettelægge og gennemføre produktioner og reflektere over egen rolle i processen og egne muligheder i forhold til ideudvikling og formidling samt i forhold til fremtidige samarbejder og arbejdsopgaver
- reflektere over produktets udformning i forhold til indhold, målgruppe, positionering og anvendelse
Holdundervisning med diskussion, oplæg og gruppearbejde. Undervisningen består af teoretisk klasseundervisning, workshops, gæsteoplæg og 3 produktionsøvelser, der løses i grupper, hvoraf én kan være i samarbejde med en ekstern opdraggiver. Undervisningsindholdet er baseret på tværfaglig inddragelse af Film- og Medievidenskabelige grunddiscipliner.
Fagets teoretiske udgangspunkt er formidlingsteori med fokus på mediesociologi, fortælleteori indenfor fiktion og fakta, ideudviklingsstrategi, æstetik samt digitale evalueringsstrategier konkretiseret i tilgængelige metoder til indsamling og analyse af forbrugsdata.
Der er ingen forudsætninger for at deltage i faget ud over, at man skal være godkendt som tilvalgsstuderende. BA-studerende fra Film- og Medievidenskab bør anvende faget som overbygning til Medieproduktion og Formidling og arbejde videre med relevant fagindhold fra dette fag.
Produktionsøvelserne foregår i grupper og er tidskrævende
- ECTS
- 15 ECTS
- Prøveform
-
Mundtlig prøve
- Bedømmelsesform
- 7-trins skala
- Censurform
- Ingen ekstern censur
Kriterier for bedømmelse
- Kategori
- Timer
- Holdundervisning
- 84
- Forberedelse (anslået)
- 325,5
- Total
- 409,5
Kursusinformation
- Undervisningssprog
- Dansk
- Kursusnummer
- HFMB10091U
- ECTS
- 15 ECTS
- Niveau
- Bachelor
Bachelor tilvalg
- Varighed
-
1 semester
- Skemagruppe
-
--
- Kapacitet
- --
- Studienævn
- Studienævnet for Medier, Erkendelse og Formidling
Udbydende institut
- Institut for Medier, Erkendelse og Formidling
Udbydende fakultet
- Det Humanistiske Fakultet
Kursusansvarlig
- Pia Karstoft Andersen (8-6e64757677726977436b7870316e7831676e)
Are you BA- or KA-student?
Courseinformation of students