FM, Analyse af digitale medier

Kursusindhold

Modulet er en indføring i de digitale mediers historie, æstetik, funktion og betydning for samfundet. Undervejs kommer vi forbi emner som digitalt demokrati og medborgerskab, cyborgteori, sociale medier, digitale film og computerspil, remixkultur, blogs og fanfællesskaber. Studerende kan forvente et aktivt semester med mindre skriveøvelser, quizzer, analyseopgaver, oplæg og diskussioner. Modulet afsluttes med en skriftlig opgave (kan skrives i gruppe)

 

Engelsk titel

Analysis of Digital Media (Digital Theory and Analysis Elective)

Uddannelse

Bachelortilvalg

Holdundervisning

Bemærkninger: Grundfagsstuderende på Kommunikation og IT kan ikke følge dette modul.
Der er adgang til studiemønsteret for alle øvrige studerende også studerende med grundfag i Film- og Medievidenskab. Tilvalget tæller ikke som tilvalg under Film- og Medievidenskab

ECTS
15 ECTS
Prøveform
Andet
Eksamenssprog er det samme som undervisningssprog
Kriterier for bedømmelse
  • Kategori
  • Timer
  • Holdundervisning
  • 84
  • Undervisningsforberedelse
  • 325,5
  • Total
  • 409,5

Kursusinformation

Undervisningssprog
Dansk
Kursusnummer
HFMB15113U
ECTS
15 ECTS
Niveau
Bachelor
Bachelor tilvalg
Varighed

1 semester

Skemagruppe
Skema bliver lagt udenfor blokstruktur
Kapacitet
--
Studienævn
Studienævnet for Medier, Erkendelse og Formidling
Udbydende institut
  • Institut for Medier, Erkendelse og Formidling
Udbydende fakultet
  • Det Humanistiske Fakultet
Kursusansvarlig
  • Pia Karstoft Andersen   (8-716778797a756c7a466e7b7334717b346a71)
Underviser

Laura Skouvig

Gemt den 24-07-2019

Are you BA- or KA-student?

Are you bachelor- or kandidat-student, then find the course in the course catalog for students:

Courseinformation of students