English - Introduction to foreign language acquisition (BATV)

Course content

Der opøves færdigheder i at

  • redegøre for centrale begreber som sprogsyn og sprogtilegnelsessyn
  • forholde sig kritisk til forskellige fremmedsprogstilegnelseshypoteser og – teorier
  • forholde sig kritisk til forskellige teorier om sproglig reception og produktion
  • diskutere disse hypoteser og teorier i forhold til en række undervisningstilgange
  • diskutere de basale faglige problemstillinger i fremmedsprogstilegnelse og fremmedsprogspædagogik på en klar og nuanceret måde 
  • placere dette emne i forhold til bredere faglige sammenhænge, herunder i relation til det danske undervisningssystem
  • diskutere dette emne i sammenhæng med relevante teoridannelser og videnskabelige metoder
  • foretage en klar og diskuterende fremlæggelse af stofområdet
  • som sprogligt basismål udtrykke sig sammenhængende og forståeligt på et højt grammatisk, ortografisk og idiomatisk korrekthedsniveau med anvendelse af et varieret og nuanceret gloseforråd
  • operere konsekvent inden for gængse akademiske konventioner med hensyn til opstilling, noter, referencer, citater og bibliografi​
ECTS
7,5 ECTS
Type of assessment
Other
Criteria for exam assessment

Single subject courses (day)

  • Category
  • Hours
  • Class Instruction
  • 42
  • Preparation
  • 162,76
  • English
  • 204,76