Kursussøgning, efter- og videreuddannelse – Københavns Universitet

Videresend til en ven Resize Print Bookmark and Share

Kursussøgning, efter- og videreuddannelse

Fælles - Fremmedsprogs- og kulturdidaktik: Indførende og generelt element

Praktisk information
Studieår 2016/2017
Tidspunkt
Efterår
Pris

Kun for studerende ved Åbent Universitet:
Læs mere om pris her
Læs mere om tilmelding her 

Niveau Kandidat
Kandidat tilvalg
ECTS 7,5 ECTS
Kursusansvarlig
  • Jan Juhl Lindschouw (4-6d64716f436b7870316e7831676e)
  • Institut for Engelsk, Germansk og Romansk
Kursusnummer: HFRK03841U

Engelsk titel

Second Language Acquisition and Cultural Didactics: Introductory and General Element

Kursusindhold

Kurset giver en indføring i teorier om fremmedsprogtilegnelse, de fire sprogfærdigheder, interkulturel kompetence, kultur- og litteraturdidaktik, undervisningsmetoder og forhold vedrørende elevvariablen (fx alder, intelligens, motivation, elevtyper).

Studienævn

Studienævnet for Engelsk, Germansk og Romansk

Kursustype

Enkeltfag dagtimer (tompladsordning)

Varighed

1 semester

Skemagruppe

Se skemalink
---- SKEMA LINK ----

Undervisningsform

Holdundervisning

Undervisningssprog

Dansk

Undervisningsmateriale

Bjerre, M. & Ladegaard, U. (2007). Veje til et nyt sprog – teorier om sprogtilegnelse. Dansklærerforeningens Forlag.
Byram, M. et al. (red.) (2009). Sprogfag i forandring. Pædagogik og praksis. Samfundslitteratur.

Arbejdsbelastning

Kategori Timer
Forelæsninger 28
Forberedelse 176,75
Total 204,75

Eksamen (KA 2014)

Prøveform

Andet

Kriterier for bedømmelse

http:/​/​hum.ku.dk/​uddannelser/​aktuelle_studieordninger/​fransk/​
http:/​/​hum.ku.dk/​uddannelser/​aktuelle_studieordninger/​italiensk/​
http:/​/​hum.ku.dk/​uddannelser/​aktuelle_studieordninger/​spansk/​
http:/​/​hum.ku.dk/​uddannelser/​aktuelle_studieordninger/​tysk/​

Mere information om kurset
Er du BA- eller KA-studerende?
Er du bachelor- eller kandidat-studerende, så find dette kursus i kursusbasen for studerende:

Kursusinformation for indskrevne studerende